Neem deel aan het BLN-Koninklijke Schuttevaer Onderwijsdebat

16 september 2014 - (3435 keer gelezen)


BLN-Koninklijke Schuttevaer maakt werk van onderwijs. Daarom organiseren we woensdag 1 oktober a.s. tijdens de vakbeurs Shipping Technisch Logistics in Kalkar het eerste jaarlijkse Onderwijsdebat.


BLN-Koninklijke Schuttevaer maakt werk van onderwijs. Daarom organiseren we woensdag 1 oktober a.s. tijdens de vakbeurs Shipping Technisch Logistics in Kalkar het eerste jaarlijkse Onderwijsdebat.

Vanaf 16.30 uur bent u van harte uitgenodigd in het Captain's Café (direct geschakeld aan de beurshal) om te luisteren en mee te discussiëren over thema's als Samen vormgeven aan life long learning, vrije ruimte in het regulier onderwijs, afstemmen organisatie scholen en bedrijfstak en persooncertificering.

In een De Wereld Draait Door achtige setting voeren we een discussie waarbij uw aanwezigheid en actieve deelname zeer gewaardeerd wordt. Het doel is om in anderhalf uur een toekomstbeeld voor onderwijs in de binnenvaart te schetsen waar wij vervolgens keihard mee aan de slag gaan.

Klik hier voor uw toegangsbewijs voor de beurs




Reageren


Reacties (1)

Piet Schapers  |  04 oktober 2014 - 16:23 uur

Het was een leuk debat in Kalkar.
Ik ben nog steeds voorstander dat men eenvoudiger met minder vaartijd matroos moet kunnen zijn/worden.
Niet iedereen heeft de ambitie om schipper of ondernemer te worden.
De matroos in opleiding moet wel een basis hebben in kennis aangaande het schip en ook veiligheid.
als men eerst drie jaar deksman/lichtmatroos moet zijn is de motivatie meestal niet zo groot meer.
ik ben ook van mening dat er best door praktijk opleiders een oordeel over het functioneren van een persoon weer geven mag worden aan een examen commissie.
Het is voor een schipper al vlug te zien dat iemand iets in zijn vingers heeft of niet,uiteraard zullen er altijd bijzondere gevallen blijven.
Wil de persoon zelf dan gaat hij/zij echt verder om schipper te worden.
Want varen is een mooi vak maar is ook een vak waar kennis bij nodig is,dit is in mindere mate nodig bij het lagere personeel.
In het debat moet ik de Hr.Keller van VTS gelijk geven dat er nog steeds te negatief over de scheepvaart gesproken word!!
We moeten het met zijn allen opkrikken en een positief beeld scheppen